АНАЛИТИКАЛЫҚ АНЫҚТАМА
«Шапағат» әлеуметтік қызмет орталығы» КММ 2022 жылдың қаңтар-маусым айлары аралығындағы сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу бойынша қорытындысы
I. Кіріспе
Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдауды Қазақстан Республикасы Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің (Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет) Алматы қаласы бойынша департаментінің 2021 жылғы 10 наурыздағы № 31 Бірлескен бұйрығы және “Шапағат “әлеуметтік қызмет орталығы” КММ директорының 13.04.2021 жылғы № 28 бұйрығымен сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне сыртқы талдау жүргізу қағидаларына сәйкес жұмыс тобы жүзеге асырды. Қазақстан Республикасының 2017 жылғы 4 желтоқсандағы № 806:
– орталықтың ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау;
– олардың қызметін қозғайтын нормативтік құқықтық актілердегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.
Талдамалық көздер ретінде орталықтың қызметін қозғайтын нормативтік құқықтық актілер (заңдар, жарғылар, бұйрықтар, қағидалар және өзге де НҚА); Орталықтың ішкі құжаттары, Орталық ұсынған ресми ақпарат, уәкілетті органдардың тексеру материалдары, шағымдар мен өтініштер, еркін қол жеткізуге болатын материалдар мен құжаттар пайдаланылды.
Штат пен құрылым Алматы қаласының Жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар басқармасымен 05.01.2022 жылы бекітілген.
“Алматы қ. психоневрологиялық патологиялары бар мүгедек балаларға арналған күндізгі болу орталығы” КММ жартылай стационарлық үлгідегі мемлекеттік мекемесі Алматы қ. жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар басқармасының 05.01.2012 жылғы №1/2 бұйрығымен құрылды.
Алматы қаласы әкімдігінің 21.08.2020 жылғы №3/316 қаулысымен «Шапағат» әлеуметтік қызмет орталығы» КММ (бұдан әрі – орталық) болып өзгертілді.
Мекеменің қызметін қозғайтын нормативтік құқықтық актілер мен құқықтық актілер:
«Шапағат» әлеуметтік қызмет орталығы» КММ қызметіне қатысты функциялар және олармен байланысты кодекстер, заңдар, Нормативтік-құқықтық актілер: Қазақстан Республикасының Бюджет кодексі, Қазақстан Республикасының Еңбек кодексі, Қазақстан Республикасының Кодексі талданды
Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы
(Салық кодексі), Қазақстан Республикасының Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы Кодексі, Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 4 желтоқсандағы № 434-V “Мемлекеттік сатып алу туралы” Заңы, Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 12 қаңтардағы № 221-III “Жеке және заңды тұлғалардың өтініштерін қарау тәртібі туралы” Заңы, Қазақстан Республикасының Заңы”Қазақстан Республикасында мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы” 2005 жылғы 13 сәуірдегі N 39, “кемтар балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы” 2002 жылғы 11 шілдедегі N 343 Қазақстан Республикасының Заңы, “Арнаулы әлеуметтік қызметтер туралы” Қазақстан Республикасының 2008 жылғы 29 желтоқсандағы № 114-IV Заңы, Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 26 наурыздағы № 165 бұйрығымен бекітілген әлеуметтік қорғау саласында арнаулы әлеуметтік қызметтер көрсету стандарты, Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 26 наурыздағы № 165 бұйрығымен бекітілген Мемлекеттік сатып алу саласында тізілімдерді қалыптастыру және жүргізу қағидалары 2015 жылғы 28 желтоқсандағы № 694 қаулысымен бекітілген шығыстардың, оның ішінде шығыстардың экономикалық сыныптамасы ерекшеліктерінің тізбесі, Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2018 жылғы 29 тамыздағы № 379 бұйрығымен бекітілген арнаулы әлеуметтік қызметтер көрсететін ұйымдар қызметінің қағидалары бекітілсін.
Сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтарды жасауға ықпал ететін дискрециялық өкілеттіктер мен нормаларды талдау нәтижелері бойынша анықталған жоқ.
II. Негізгі бөлім.
2.1. Адам қызметінің Орталықтағы тәуекелдері
Орталық қызметкерлерінің штаттық саны – 178,5 бірлік, Бос орындар-18,5.
2022 жылғы қаңтардан маусымға дейін жұмыстан босатылған қызметкерлер саны – 13 . Қызметкерлердің жалпы ауысымдылығы – 7% құрады.
2022 жылғы қаңтар-маусым аралығында 13 қызметкер жұмыстан шығарылды, 36 қызметкер қабылданды. Қызметкерлердің жалпы ауысымдылығы – 10% құрады.
ҚР ЕК-нің 64-бабына, 65-бабына сәйкес тәртіптік практиканы талдау.
Ұсынылған есептік деректерге сәйкес 2022 жылғы қаңтар-маусым аралығында тәртіптік жауапкершілікке тартылған қызметкерлер саны болған жоқ.
Қызметкерлерге сыйақы беру.
Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 13 желтоқсандағы “Қазақстан Республикасындағы мерекелер туралы” Заңының 3-бабына, Қазақстан Республикасының 2011 жылғы 1 наурыздағы “Мемлекеттік мүлік туралы” Заңының 138-бабына, Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 1193 “Азаматтық қызметшілерге, Қазақстан Республикасында тұратын ұйымдардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу жүйесі туралы” қаулысына сәйкес мемлекеттік бюджет қаражаты, қазыналық кәсіпорындар қызметкерлері есебінен”, бюджет қаражатын үнемдеу есебінен Орталық қызметкерлері Алматы қаласы Жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар басқармасының бұйрығы негізінде Орталық директорының бұйрығымен қабылданды.
Талдау көрсеткендей, орталықта сыйақыны бөлу ҚР қолданыстағы заңнамасына, сондай-ақ ұжымдық шартта көзделген сыйақы туралы Ережеге сәйкес жүзеге асырылады.
Ұсынымдар: қазіргі уақытта орта есеппен 60000 теңгені құрайтын көмекші персонал мен жұмысшылардың жалақысын арттыру мәселелерін қарау, бұл негізгі өмір сүру өнімдеріне бағаның өсуін, негізгі кірісті сіңіретін инфляцияны ескере отырып, елдегі ең төменгі жалақы, сыбайлас жемқорлыққа, кадрлардың ауысуына жол бермеу үшін жалақыны төменгі деңгейге дейін көтеру туралы қарауды сұраймыз. олар жұмыс сапасына әсер етеді.
Арнаулы әлеуметтік қызмет көрсету.
Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 26 наурыздағы № 165 бұйрығымен бекітілген Халықты әлеуметтік қорғау саласында арнаулы әлеуметтік қызметтер көрсету стандартына сәйкес мүгедек балалар 8 арнаулы әлеуметтік қызмет алады.
1. Әлеуметтік-тұрмыстық қызметтер;
2. Әлеуметтік-медициналық қызметтер;
3. Әлеуметтік-психологиялық қызметтер;
4. Әлеуметтік-педагогикалық қызметтер;
5. Әлеуметтік-мәдени қызметтер;
6. Әлеуметтік-құқықтық қызметтер;
7. Әлеуметтік-экономикалық қызметтер;
8. Әлеуметтік-еңбек.
Жарғыға сәйкес мемлекеттік мекеме қызметінің мәні психоневрологиялық патологиясы бар 3 жастан 18 жасқа дейінгі балалар үшін жартылай стационар жағдайында жүзеге асыру болып табылады. Күндізгі болу режимінде 18 жастан асқан адамдар. Қызмет алушылардың жоспары бойынша – 270, оның ішінде іс жүзінде – 251. Орталықта қала бойынша 4 бөлімше және көп бейінді оңалту орталығы бар.
Мекемеге қабылдау және арнаулы әлеуметтік қызметтер көрсетуді тоқтату Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 26 наурыздағы № 165 бұйрығымен бекітілген әлеуметтік қорғау саласындағы арнаулы әлеуметтік қызметтер көрсету Стандартына және Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 29-дан бұйрығымен бекітілген арнаулы әлеуметтік қызметтер көрсететін ұйымдар қызметінің Қағидаларына сәйкес жүргізіледі. 2018 жылғы тамыз № 379.
Жеке және заңды тұлғалардың өтініштері.
2022 жылғы қаңтар-маусым аралығында заңды тұлғалардан өтініштер мен шағымдар болған жоқ, жеке тұлғадан 1 өтініш келіп түсті. (03.03.2022 ж. 16)
Мемлекеттік сатып алулар.
2022 жылы 147 748 245,74 теңге (ҚҚС-сыз) сатып алу жоспарланған. Оның ішінде:
-Мемлекеттік сатып алу бойынша ашық конкурс 43 127 641,07 теңге сомасына сатып алу жоспарланған.
– бір көзден тікелей шарт жасасу арқылы 71 948 909,79 теңге сомасында.
– баға ұсыныстарын сұрату сомасы 30 619 331,74 теңге.
– электрондық дүкен-2 052 363,14 теңге.
2022 жылға арналған мемлекеттік сатып алудың жылдық жоспарын талдау көрсеткендей, шартты тікелей жасасу жолымен бір көзден алу тәсілімен жалпы санынан 48,70% – ды құрады.
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы жұмыс.
2022 жылғы қаңтар-маусым аралығындағы сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл бойынша талдау орталықта жаппай жиналыс және түсіндіру жұмыстары уақтылы өтіп жатқанын, сондай-ақ сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне қарсы іс-қимыл бойынша сауалнамалар таратылатынын көрсетті.
Жол қозғалысы ережелерін бұзу.
Орталықтың балансында 2 автомашина бар.
Жол қозғалысы ережелерін бұзғаны үшін автокөліктерге әкімшілік хаттамалар толтырылмады.
Бұқаралық ақпарат құралдарындағы жарияланымдар:
«Шапағат» әлеуметтік қызмет көрсету орталығы» КММ қызметкерлеріне қатысты жағымсыз материалдарды анықтау үшін бұқаралық ақпарат құралдарына мониторинг жүргізілді.
Зерттеу кезеңінде теріс материалдар анықталған жоқ.
Мемлекеттік органдар жүргізген тексерулердің нәтижелері:
Прокуратураның тексеру жүргізуге арналған тапсырмасы ( 25.04.2022 жылғы № 12-17-22-12512 бұйрық) “Қазақстан Республикасы Бас прокуратурасының Құқықтық статистика және арнайы есепке алу жөніндегі комитетінің Алматы қаласы бойынша басқармасы” мемлекеттік мекемесі, тексерілген кезең 01.01.2020 жылдан 28.04.2022 жылға дейін.
Директоры Н. Алимбекова